O obecnej sytuacji
- Problemy finansowe ze względu na niedostateczną dbałość ze strony Zarządu Krajowego w ostatnich latach o bieżące finanse
- Niedostateczna współpraca Zarządu z oddziałami, słaby przepływ informacji, rzadkie spotkania w celu dyskusji merytorycznych
- Zbyt mała aktywność Zarządu Krajowego i współpraca z organami rządowymi, parlamentem i innymi organizacjami
- Brak marketingu zewnętrznego Stowarzyszenia i promowania jego działalności
- Niedostateczny nadzór nad czasopismami w celu poprawy ich zasięgu oddziaływania i konkurencyjności z innymi czasopismami na rynku wydawniczym (nie są one wizytówką Stowarzyszenia mimo ich finansowania z budżetu)
Główne cele dla Zarządu Krajowego na następną kadencję
- aktywizacja społeczna Zarządu Krajowego (spotkania z ministerstwami, urzędami, komisjami parlamentarnymi
- nawiązane dobrych kontaktów z organizacjami międzynarodowymi
- aktywny marketing zewnętrzny ukierunkowany na promocję marki Stowarzyszenia i jego celów statutowych
- budowa profesjonalnej strony internetowej, ze zbiorami aktualności, dokumentów itp.
- budowa systemu więzi wewnątrz Stowarzyszenia jako podstawy tożsamości członków
- organizacja ogólnopolskich konferencji po jednej dla każdej branży na rok
- aktywizacja działalności gospodarczej przez biuro Zarządu Krajowego przy wsparciu członków Zarządu, współpraca z oddziałami w realizacji zleceń
Finansowanie Zarządu Krajowego
– część składki wszystkich członków (obecnie 6 zł na rok, przeanalizować potrzebę zwiększenia)
– procent przychodu z działalności gospodarczej z oddziałów (standardowo w innych stowarzyszeniach jest 3%)
– opłata „rejestracyjna” od wniosków zgłoszeniowych na odznaczenia i nagrody (Ernesty) – wielkość opłat do ustalenia
– własna działalność gospodarcza realizowana samodzielnie lub z oddziałami
– granty na pokrycie kosztów członków biura
– składka członkowska członków Zarządu (odprowadzana nie do oddziałów a do ZK)
– składki od członków wspierających, dotacje ….
Współpraca Zarząd Krajowy – oddziały
– 4 razy do roku wspólne spotkania Rady prezesów (kilkudniowe) połączone z panelem merytorycznym
– spotkania regionalne międzyoddziałowe z Zarządem Krajowym (raz do roku z każdym regionem)
– co najmniej raz do roku spotkanie sekretarzy połączone ze szkoleniami
– co najmniej co tydzień wydawany przez Zarząd Krajowy newsletter skierowany do oddziałów z informacjami o pracy członków zarządu, kontaktach SITK z innymi jednostkami, nowych aktach prawnych szczególnie ważnych itp.
– bieżący kontakt Zarządu Krajowego z oddziałami, porady prawne itp., pomoc w przedsięwzięciach oddziałów
– strona internetowa
Przygotowane na Radę Prezesów w dniu 13.01.2014
Jan Raczyński
Prezes Oddziału SITK RP w Łodzi